logo

ASIGURAREA DE RASPUNDERE A EXPERTILOR IN DOMENIILE IT SI TELECOMUNICATII (TECH PI)

ASIGURAREA DE RASPUNDERE A EXPERTILOR IN DOMENIILE IT SI TELECOMUNICATII (TECH PI)
CERE OFERTA

Bazele de date cu clienti sunt printre cele mai importante informatii pe care le detine o companie, de aceea, orice soft nou implementat care ruleaza date ale clientilor trebuie sa fie perfect functional. Compania de consultanta IT care dezvolta programul are o responsabilitate uriasa in ceea ce priveste pastrarea acuratetii bazelor de date ale clientilor unui partener. Au fost nenumarate situatii cand, in urma implementarii unui program IT nou, companii mari au pierdut, partial sau total, date ale clientilor, vina apartinand in exclusivitatea firmelor IT care au implementat soft-ul respectiv. Pentru astfel de situatii, care aduc prejudicii majore unei companii, exista o asigurare de raspundere civila, pe care o pot incheia furnizorii de servicii IT, de web design, de audit de sistem si certificari, si, anume, asigurarea de raspundere a expertilor in domeniile IT si telecomunicatii (tech PI).

section-end

BENEFICIILE ASIGURARII DE RASPUNDERE A EXPERTILOR IN DOMENIILE IT SI TELECOMUNICATII (TECH PI)

ACOPERIREA DAUNELOR PRODUSE DIN NEGLIJENTA, EROARE, OMISIUNE

O serie de informatii de interes pentru clientii unei banci nu au putut fi accesate de catre acestia, intrucat, din neglijenta, compania IT, care era responsabila cu postarea informatiilor pe site, a omis acest aspect. Neavand acces la informatii, clientii nu au putut sa-si onoreze obligatiile contractuale. Daunele generate de aceasta omisiune i-au fost imputate companiei IT. Polita de raspundere civila a expertilor in domeniile IT&C si  acopera acest risc si este vitala pentru companiile care activeaza in domeniul IT si telecomunicatii.

 

ACOPERIREA PREJUDICIILOR DE IMAGINE

O serie de documente importante ale unei companii au fost sterse de pe server si, evident, au disparut si din site-ul acesteia, situatie neplacuta generata de o eroare a unui angajat al dezvoltatorului web cu care compania colabora. O astfel de intamplare a adus prejudicii de imagine companiei, o serie de cheltuieli generate de pierderea documentelor, dar si o amenda primita de la o autoritate de reglementare, care a penalizat compania. 
Cheltuielile de refacere a imaginii, cheltuielile generate de pierderea documentelor, precum si plata amenzii au revenit firmei IT care a generat paguba. Aceste riscuri sunt acoperite de asigurarea de raspundere a expertilor in domeniile IT&C, de aceea, acest tip de asigurare nu trebuie sa lipseasca companiilor care acorda consultanta IT sau dezvolta diverse programe IT.

 

CHELTUIELI DE JUDECATA

Un client a dat o banca in judecata pentru ca a fost nevoit sa ramburseze un credit mai mare decat i se comunicase, situatie creata de o eroare produsa in baza de date a bancii. Eroarea apartinea companiei IT care implementase softul si, prin urmare, aceasta a fost nevoita sa achite cheltuielile de judecata pe care banca a fost obligata de Instanta sa le plateasca. Asigurarea de raspundere a expertilor in domeniil IT&C si telecomunicatii (tech PI), care acopera inclusiv cheltuielile de judecata, este recomandata firmelor care activeaza in domeniul IT, tocmai pentru a despagubi si astfel de situatii.

RISCURILE ACOPERITE DE ASIGURAREA DE RASPUNDERE A EXPERTILOR IN DOMENIILE IT SI TELECOMUNICATII (TECH PI)

Asigurarea de raspundere a expertilor in domeniile IT si Telecomunicatii (Tech PI) este o polita de tip ,,CLAIMS MADE’’ si acopera pierderile financiare  produse de asigurat clientilor sai sau tertilor, ca urmare a faptelor/actelor savarsite in perioada retroactiva sau in perioada de valabilitate a politei in vigoare si reclamate de persoana prejudiciata  in perioada de valabilitate a politei polita actuala sau in perioada extinsa de avizare a daunei, prejudicii produse datorita urmatoarele cauze: 

  • neglijenta, eroare, omisiune sau imprudenta (raspundere profesionala) – suma pe care asiguratul este raspunzator prin lege, sa o plateasca unui client sau tert, ca urmare a unei solicitari de despagubire formulate in baza unei hotarari judecatoresti sau arbitrale pronuntate impotriva asiguratului;
  • incalcarea obligatiilor contractuale de diligenta si prudenta (raspundere contractuala);
  • incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala;
  • pierderea documentelor;
  • calomnie si defaimare.
Suplimentar, se acopera si urmatoarele cheltuieli: 
  • cheltuieli/costuri - cheltuieli de judecata si taxe de timbru la plata carora asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca;
  • cheltuieli de notificare a persoanelor a caror drepturi privind GDPR-ul au fost incalcate;
  • cheltuieli de expertiza IT pentru investigarea incidentelor;
  • cheltuieli de aparare in fata autoritatii de reglementare a datelor cu caracter personal;
  • amenzi si penalitati stabilite de autoritatea de reglementare GDPR;
  • costuri de refacere a imaginii;
  • cheltuieli legate de santaj cibernetic. 

PRODUS SOFTWARE

  • Acoperire Romania
  • Optional, extindere internationala 
  • Raspundere profesionala 
  • Raspundere contractuala
  • Cheltuieli aparare 
  • Amenzi si penalitati
  • Valabilitate 12 luni si perioada anterioara
  • Consultanta de specialitate gratuita

 

PRODUS ELECTRONIC

  • Acoperire Romania
  • Optional, extindere internationala 
  • Raspundere profesionala 
  • Raspundere contractuala
  • Cheltuieli aparare 
  • Amenzi si penalitati
  • Valabilitate 12 luni si perioada anterioara
  • Consultanta de specialitate gratuita

PRODUS SOFTWARE & ELECTRONIC

  • Acoperire Romania
  • Optional, extindere internationala 
  • Raspundere profesionala 
  • Raspundere contractuala
  • Cheltuieli aparare 
  • Amenzi si penalitati
  • Valabilitate 12 luni si perioada anterioara
  • Consultanta de specialitate gratuita

INFORMATII UTILE

Mai jos regasiti cateva informatii utile:

DOMENII IN CARE SE APLICA

  • consultanta, training IT;
  • web design, dezvoltare software;
  • audit de sisteme si certificari;
  • furnizori de servicii Telekom;
  • furnizorii de servicii de management in infrastructura IT, etc. 

OBLIGATIILE ASIGURATULUI

  • conservarea dreptului de regres al Asiguratorului, impotriva persoanelor vinovate;
  • declararea existentei altor asigurari pentru aceeasi forma de asigurare, inclusiv la asiguratori diferiti;
  • dovedirea desfasurarii activitatii pe perioada de valabilitate a politei sau pe perioada de anterioritate;
  • plata ratelor aferente primelor de asigurare pana la termenele scadente prevazute in polita de asigurare.

CE NU SE ASIGURA?

  • eroarea profesionala produsa in afara perioadei de valabilitate a politei, sau a perioadei retroactive, si care este notificata asiguratorului in afara perioadei de valabilitate a politei sau a perioadei extinse de notificare; 
  • vatamari corporale / daune materiale;
  • campuri electromagnetice; 
  • raspunderea pur contractuala: exemplu penalitatile contractuale;
  • orice act sau omisiune intentionate, ilegale, frauduloase, necinstite sau rauvoitoare comise de catre asigurat;
  • raspunderea civila a angajatorului fata de proprii angajati.

 

section-end

PRODUSE RECOMANDATE